Most recent posts
Piramide voor adoptie van open leermaterialen
March 13, 2023In 2017 publiceerden Glenda Cox en Henry Trotter van de University of Cape Town hun OER Adoption Pyramid (Cox & Trotter, 2017). In hun […More]No CommentsReuse of OER, a Process Model Approach
February 24, 2023Gisteren publiceerde Springer een Open Access beschikbaar boek Distributed Learning Ecosystems. Concepts, Resources, and Repositories. De About this […More]No CommentsChatGPT en open leermaterialen
January 27, 2023Nadat eind november op de blog van OpenAI het bericht van de lancering van versie 3.5 van hun chatbot ChatGPT verscheen, ontstond er een lawine van […More]1 CommentAdoptie van open leermaterialen: Where Do We Go From Here?
December 1, 2022Ter gelegenheid van mijn pensioen dat op 1 januari a.s. begint was er op 25 november een symposium bij Fontys Hogeschool in Eindhoven. Op dat […More]No CommentsOpen Education, een praatplaat
June 5, 2022Afgelopen vrijdag heb ik een aantal discussies over het concept Open Education geleid tijdens de City Deal Kennis Maken dag in Breda. Het doel was om […More]No CommentsOpen (Education | Educational (Resources | Practices) | Pedagogy | Science)
March 25, 2022In mijn vorige blog schreef ik over de Verklaring nationale aanpak digitale en open leermaterialen. Die blog eindigde ik met een constatering dat het […More]No CommentsVerklaring nationale aanpak digitale en open leermaterialen
March 8, 2022Deze week hebben de Vereniging Hogescholen, Universiteiten van Nederland en SURF de Verklaring nationale aanpak digitale en open leermaterialen […More]No CommentsEffect van open leermateriaal op studiesucces
February 18, 2022Ben Janssen attendeerde mij deze week op een artikel uit 2019: Do open educational resources improve student learning? Implications of the access […More]No CommentsA crosswOERd puzzle for under the Christmas tree
December 13, 2021As part of a virtual Happy Christmas wish for our colleagues at Fontys University of Applied Sciences, School of ICT, my colleague Leontien van […More]No CommentsErkennen en waarderen van Open Educational Practices
August 27, 2021In 2018 startten 25 publieke onderwijsinstellingen in de Verenigde Staten het initiatief Driving OER Sustainability for Student Success (DOERS3). In […More]No Comments