In the table below you will find links to publications with me as (co-)author. Topics are, among others, Open Education, OER and expert systems. Some of the publications are only available in Dutch.
Date | Title publication | Download |
---|---|---|
2024-10 | Waarde van open voor het onderwijs | Discussiepaper |
2024-09 | De kracht van open leermateriaal. White paper voor Inpuls open leermateriaal | Paper |
2024-07 | GO-GN at 10 Strategic Review | Report |
2024-04 | Let’s Get Practical! Two Frameworks to Improve Practices of Open Education | Article |
2023-07 | GEM2023 Background report: Key Policy Issues in Open Educational Resources | Report |
2023-07 | Towards Sustainable OER Practices: The Case of Bachelor Nursing in the Netherlands | Article |
2023-07 | Openness in Education as a Praxis: From Individual Testimonials to Collective Voices | Article |
2023-06 | Course: Business and Organisational Models of Open Education | Slides (pptx) Slides (pdf) |
2023-04 | OER101. Een introductiecursus open leermaterialen voor PO/VO | Slides (NL) (pptx) Slides (NL) (pdf) |
2023-02 | Reuse of OER, a Process Model Approach | Chapter |
2023-02 | Erkennen en waarderen voor het werken met Open Educational Practices en Open Educational Resources Recognition & Rewards for working with Open Educational Practices and Open Educational Resources | Rapport (NL) Report (EN) |
2022-11 | De Verpleegkunde Methode. Van bewustwording naar duurzame adoptie van open leermaterialen hbo Verpleegkunde | Rapport |
2022-11 | What’s in it for me? A mixed-methods study on teachers’ value creation in an inter-institutional community on open educational resources in higher education | Article |
2022-06 | The role of brokers in cultivating an inter-institutional community around open educational resources in higher education | Article |
2022-03 | Duurzaamheid van open leermaterialen: is er leven na de projectsubsidie? | Podcast (NL) |
2021-06 | Terugblik: hoe zag AI er 30 jaar geleden uit? | Column |
2021-03 | Zoeken we op! De docent als gebruiker en curator van open leermateriaal De student gaat op zoek: de waarde van (open) leermaterialen voor het eigen leren Uit: thema-editie hergebruik van open leermaterialen Seek and ye shall find! The lecturer as a user and curator of open educational resources Students in search of (open) educational resources: the benefits to the learning process From: Theme-edition Reuse of Open Educational Resources | Artikel Artikel Rapport (NL) Article Article Report (EN) |
2020-12 | What About Reuse? A Study on the Use of Open Educational Resources in Dutch Higher Education | Article |
2020-11 | Visiedocument leermaterialen in 2025 Vision document Educational resources in 2025 | Rapport (NL) Report (EN) |
2020-06 | Visie op micro-credentialing en open badges voor Fontys Hogeschool ICT | Rapport |
2020-06 | A global outlook to the interruption of education due to COVID-19 pandemic: Navigating in a time of uncertainty and crisis | Article |
2019-11 | Thema-uitgave. Er is meer Open Pedagogy dan je denkt | Rapport (NL) |
2019-10 | Duurzaam leren en werken. Hoe borgen we een leven lang nieuwsgierig? | Rapport (NL) |
2018-07 | Adoption of Sharing and Reuse of Open Resources by Educators in Higher Education Institutions in the Netherlands: A Qualitative Research of Practices, Motives, and Conditions | Article |
2018-04 | Technical Vocational Education and Training: the 'dark continent' in OER | Article |
2018-04 | Days of future passed, the history of OEGlobal in titles | Editorial |
2018-02 | Open Educational Resources in Technical and Vocational Education and Training | Report |
2017-12 | Open onderwijs: van commitment naar actie | Essay |
2017-02 | De waarde van open en open als waarde. Studie naar adoptie van open delen en hergebruiken van leermaterialen en cursussen door docenten in het hoger onderwijs. | Rapport |
2016-11 | Van open content via open pedagogy naar open onderwijs Uit: SURFnet Trendrapport Onderwijs op maat 2016 | Artikel Article (EN) Rapport (NL) Report (EN) |
2016-11 | Digitale badges en microcredentialing Uit: SURFnet Trendrapport Onderwijs op maat 2016 | Artikel Article (EN) Rapport (NL) Report (EN) |
2016-09 | Of Two Contrasting Philosophies That Underpin Openness in Education and What That Entails | Preprint |
2016-07 | MOOCs at Fontys University of Applied Sciences | Article |
2016-06 | Making Sense of MOOCs: A Guide for Policy-Makers in Developing Countries | Report |
2016-04 | OER and MOOCs in the Netherlands: State of Affairs | Article |
2016-02 | Open Educational Resources en MOOC's in het Nederlandse Hoger Onderwijs | Rapport |
2015-12 | Opportunities and Threats of the MOOC Movement for Higher Education: The European Perspective | Article |
2015-12 | Comparing MOOC Adoption Strategies in Europe: Results from the HOME Project Survey | Article |
2015-11 | Pioniersfase voorbij: hoe verder met adoptie van open onderwijs? Uit: SURF en SIG Open Education Trendrapport open en online onderwijs 2015 | Artikel Rapport (NL) Report (EN) |
2015-11 | Het verbinden van verschillende vormen van open: op zoek naar een sterkere waardepropositie Uit: SURF en SIG Open Education Trendrapport open en online onderwijs 2015 | Artikel |
2015-09 | On the Impact of Being Open | Article |
2015-06 | Hbopener: naar een open hbo-curriculum | Rede |
2015-06 | Erkennen van een MOOC: een statusoverzicht Uit: SURF en SIG Open Education Thema-uitgave Toetsen in open en online onderwijs | Artikel Rapport |
2015-05 | Grand challenges learning analytics & open en online onderwijs - een verkenning | Rapport |
2015-03 | Institutional MOOC strategies in Europe | Report |
2014-09 | Open en online onderwijs in HBO en WO: never the twain shall meet? Uit: SURF en SIG Open Education Thema-uitgave Didactiek van open en online onderwijs | Artikel Rapport (NL) |
2014-08 | Publishing Open Educational Resources: a Roadmap | Rapport |
2014-04 | Mass Customization of Education by an Institution of HE: What Can We Learn from Industry? | Article Abstract |
2014-04 | Wikiwijs: An unexpected journey and the lessons learned towards OER | Article |
2014-04 | Supporting Open Education Policymaking by Higher Education Institutions in The Netherlands: Lessons Learned | Article |
2014-03 | Open Education, big data en learning analytics Uit: SIG OER trendrapport 2014 | Artikel Trendrapport |
2014-03 | Open Education en juridische vraagstukken Uit: SIG OER trendrapport 2014 | Artikel Trendrapport |
2013-11 | Kwaliteit van open leermaterialen | Rapport |
2013-09 | MOOC's: kansen en vraagstukken | Artikel |
2013-06 | Mass customization: vraaggericht open onderwijs | Artikel |
2013-04 | Wikiwijs: Using OER as Driver for Maturation Uit: Perspectives on open and distance learning: Open Educational Resources: Innovation, research and practice | Artikel Boek |
2013-03 | MOOC's, trends en kansen voor het hoger onderwijs Uit: SIG OER trendrapport 2013 | Artikel Trendrapport (NL) Trendreport (EN) |
2013-03 | Trends in businessmodellen rond Open Educational Resources en Open Education Uit: SIG OER trendrapport 2013 | Artikel (NL) Paper (EN) Trendrapport (NL) Trendreport (EN) |
2012-10 | OER in the Dutch Educational Landscape | Article |
2012-10 | OER for Educational Innovation: How About the Teacher? | Article |
2012-09 | Impact of OpenCourseWare publication on higher education participation and student recruitment | Article |
2012-06 | Een minimum kwaliteitsmodel voor Wikiwijs | Artikel |
2012-05 | A business model approach for OER in Open Universities | Article |
2012-04 | Quality of learning materials, a minimum model for Wikiwijs | Article |
2012-03 | Open Educational Resources en businessmodellen Uit: SIG OER trendrapport 2012 | Artikel (NL) Paper (EN) Trendrapport |
2011-04 | A comparison of production processes for OER | Article |
2010-12 | Open Boek over open educational resources in Nederland | Boek |
2010-10 | Structuring OER Using Learning Trajectories | Article |
2010-10 | Production of OER, a Quest for Efficiency | Article |
2010-10 | Business Models in OER, a Contingency Approach | Article |
2010-09 | What do teachers in Higher Education expect from OER? | Article |
2009-09 | Van producten naar diensten: levenlang-lerendiensten en open leermiddelen | Artikel |
2009-01 | Zeven mythes over open leermiddelen | Artikel |
2009-01 | OpenER, a Dutch initiative in Open Educational Resources | Article |
2008-04 | Finding your way into an open online learning community | Article |
2005-11 | Metadata and Application Profiles: a Data Model | Article |
2005-09 | RdMC-applicatieprofiel. Een poldermodel voor omgaan met metadata | Working paper |
2005-09 | Ontwikkelen van digitale leermaterialen en kennisbanken: enkele handreikingen | Working paper |
2004-03 | PBI en ELO's: twee aparte werelden | Artikel |
1999-11 | Kennismanagement en de rol van informatietechnologie | Artikel |
1999-01 | GroupIntelligence: Automated Support For Capitalizing On GroupKnowledge | Article |
1997-06 | Environmental information systems based on physical flows | Chapter |
1997-01 | Milieuinformatiesystemen voor produktiebedrijven | Artikel |
1993-10 | Gegevensmanagement | Artikel |
1993-05 | Het nut van kennissystemen | PhD Thesis |
1993-02 | Application areas and added value of knowledge base systems | Article |
1993-01 | Configuration of complex products | Article |
1992-04 | GFO: van woordenboek naar kennisbank | Artikel |
1990-10 | Planner: een expertsysteem voor communicatieplanning | Artikel |
1990-01 | Ervaringen met specificaties voor kennissystemen | Artikel |